inspirativa-trening-za-timove

Humanitarna akcija male firme

samopromocija ili autentični marketing?

Humanitarna akcija iz našeg ugla

O dobrim delima, kaže se, ne treba pričati. Svaka humanitarna akcija ili projekat su jedno od njih. Mnoge od nas su još bake učile da je skromnost vrlina. Isticanje dobrih dela koje smo učinili tradicionalno je smatrano nepristojnim. To rade samo hvalisavci.

Istina, u neobaveznom razgovoru sa poznanikom nabrajanje cifara koje je vaša humanitarna akcija prikupila zvuči, u najmanju ruku, čudno. Utisak koji bi takva osoba ostavila na nas nije baš najsjajniji.

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Međutim, takođe je istina da danas sve više komuniciramo online.

Društvene mreže promenile su kulturu toliko da su zapravo stvorile novu. Obrasci socijalne interakcije su se promenili — zajedno sa načinom na koji komuniciramo. Ne samo kao pojedinci, već i kao organizacije.

Niko 1993. godine nije lepio plakat na banderu sa natpisom: „Pogledajte naše slike sa humanitarnog bazara i uplatnice!“

S druge strane, da li biste zastali da pročitate objavu koja počinje sa: „Drago nam je što smo se danas ovde okupili u tolikom broju. Ispred sebe imate detaljnu agendu koju je potrebno da pređemo…”?

Prosto – ne ide!

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Humanitarna akcija offline i online

Online i offline komunikacija su dve različite veštine. Način na koji ćete zadržati posetioca profila da pročita objavu do kraja nije isti kao način na koji ćete zadržati klijenta 2h na poslovnom ručku.

Istraživanja su pokazala da je maksimalni fokus prosečnog korisnika društvenih mreža 8,25 sekundi, dok zlatna ribica ima čak devet!

To je 1:0 za zlatnu ribicu.

Imamo nepunih devet sekundi da zaintrigiramo pratioce i pridobijemo ih za svoj cilj. Nije važno da li je cilj prodaja nečega što smatrate važnim ili humanitarna akcija koja doprinosi zajednici — i dalje govorimo o 8,25 sekundi!

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Profil vašeg biznisa jeste poslovni, ali VI ste njegovo lice. Firma će, direktno ili indirektno, oslikavati vaše vrednosti. I da – ljudi to treba da vide.

Zašto?

Zato što ljudi posluju sa ljudima. Kada vam neko pošalje poruku, na nju odgovarate vi – imenom, licem i prezimenom. Vi kao osoba, a ne kao PIB ili matični broj. Ljudi se povezuju sa vama. Šansa za dugoročan odnos postoji onda kada delite sa nekim slične vrednosti i interesovanja. Upravo to je tajni sastojak koji vaš brend odvaja od drugih. To je ono zbog čega vam neko „leži“, a neko ne.

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Svrha društvenih mreža je da predstavite svoje proizvode, svoj biznis i svoju autentičnost na način koji će privući one koji u tome vide vrednost.

Na mrežama se obraćate grupi različitih ljudi. Zajedničko im je to što ih zanima ono što nudite, jer vašu ponudu na neki način smatraju važnom.

Vi predstavljate ono što je vama važno. U poslovnom kontekstu, nazovimo to – misijom. Pratioci se s njom poistovećuju. 

Time privlačite upravo one ljude koje želite u svojoj zajednici. One kojima je vaša humanitarna akcija važna isto kao i vama.

Evo prostog primera:

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Ne volim kućnu dekoraciju i sitnice po stanu. Nije mi važna lepa polica. Važno mi je da se stan očisti što brže i nema šanse da ću pročitati post u kojem se prodaju keramičke figurice.

Ako prodajete keramičke figurice, ne želite osobu poput mene u pratiocima. Ne trebam vam ništa više nego vi meni.

Možete li da uradite nešto zbog čega bih zapratila profil i možda kupila figuricu kao poklon? Možda – ali samo ako ponudite nešto što mi je važno. Ne treba mi figurica, ali ću je rado pokloniti drugarici ako je deo ponude humanitarna akcija. Na primer, ako deo prihoda donirate deci bez roditeljskog staranja.

Neću pomisliti da se hvalite tom kampanjom. Pomisliću da ste uspeli da spojite 2 stvari koje su vam važne i da želite da pozovete pratioce da se priključe. Iskreno, čak i ako ste to uradili isključivo radi promocije – deca su opet dobila novac, zar ne?

Humanitarna akcija se (ne) sprovodi u tišini

Mislite da priča o vašem volontiranju ili uspešna humanitarna akcija deluju kao da se hvalite? A šta ako upravo tako privučete ljude koji dele vaše vrednosti da se angažuju i povežu sa vama?

Ključno je kako predstavljate ono što radite. Pričanje o dobrim idejama i uspešno realizovanim projektima može podstaći i druge da učine isto.

Ako ne pozovete ljude da se uključe, koliko će akcija zaista biti uspešna?

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Ovo je samo primer, odnosi se na bilo koju akciju.

Želite da pomognete prihvatilištu za ulične mačke. Volite mačke – to vam je važno. Hitno su potrebne donacije ili hrana.

Vi, vaša mama i drugarica uplatile ste po 500 dinara. Ako vas je sramota da to podelite i pozovete pratioce da učine isto, akcija je prikupila 1.500 dinara.

Zamislite da 100 ljudi sa aktivnim pratiocima nema problem da podeli objavu. Nemate ni vi. Objavite je, i tih 100 ljudi uradi isto.

Računica je jasna: 3 x 500 x 100 = 150.000 RSD za napuštene životinje – od jedne akcije koja je „koštala“ nekoliko klikova.

To je bar 1.500 nahranjenih maca i 0% razloga za stid.

Šta kaže naše iskustvo?

humanitarna akcija male firme samopromocija ili autentični marketing inspirativa

Ako je humanitarna akcija predstavljena kao vest godine sa selfijima u prvom planu, to zaista deluje kao klasična samopromocija.

Verujte – nikoga sem naših prijatelja ne zanima krupni plan zaposlenih koji drže paketiće za decu. Ljude zanima relacija cilj–rezultat i šta to znači za njih.

Da li oni mogu da urade nešto slično?

Da li mogu da učestvuju

Kako mogu biti deo nečeg važnog?

Zašto je taj projekat bitan

Ako humanitarna akcija prikazuje stvaran uticaj i poziva druge na uključivanje – onda nije samo reklama, već inspiracija.

Ako želiš da podeliš svoju priču – piši nam. Piši nam i ako ti je potrebna pomoć u kreiranju humanitarne akcije ili društveno odgovorne kampanje.

P.S. Ovo nije reklama. Mnoge usluge i korisne savete od nas možeš dobiti potpuno besplatno. Važno nam je da osnažimo pojedince i mala preduzeća da postanu pokretači inspirativnih akcija koje pomažu zajednici.

Podeli i hvala ti na podršci.

Ukoliko želiš da vidiš i druge načine na koje možemo sarađivati, klikni na dugmence.